Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

torsdag 29 juli 2010

Vägdag

Började dagen med att väga mig och blev glad. Vägde idag som när jag bröt cambridgekuren. Omedelbart efter det drog genast på mig mycket vätska och sen hade jag ingen vidare bra kost heller och ingen träning alls, det var ju min första semestervecka, latade mig mest i solen då (och på fler punkter dessvärre). Men det som var mycket roligare än siffrorna på vågen (som ändå var ett + idag) var att jag tog en tjuvmätning runt kroppen och alla mått har minskat utom ben och armar :-). Kommer att redovisa dom mera senare när det gått en månad sedan första mätningen som var 5 juli. Så jag återkommer 5 augusti med det. Tänkte sedan kolla måtten en gång i månaden bara, varje vecka blir lite jobbigt och så stora resultat lär jag nog inte se, bara på längre sikt.

Tog sen cykeln till den backiga rundan, mötte upp en kompis och så tog vi en timmes runda med några mördarbackar i. Cykeln hem och har nu satt fast cykelnycklarna ordentligt på knippan så vi slipper fler "extra" promenader:-) Maten har också varit bra med fetaost/spenatpaj till lunch och blir gratinerad aubergine med räkor till middag.

Träning:
2 x 20 min cykel
1 tim promenad i backig terräng

Startvikt: xxx
V.1: -1,7
V.2: -3,8 (5,5)
V.3: - 2,2 (7,8)
V.4: Ingen vägning
V.5: +1,9 (6,7)

Kvällens!

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Himlans duktig du är med att röra på dig promenader, träning på friskis & svettis och en massa cykling! Bra att mäta sig det har jag glömt att göra. Fetaost/spenatpajen låter så gott att jag vill ha receptet när jag kommer så långt att jag börjat äta vanlig mat igen.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt att du hade hittat till min blogg! Hit kommer jag definitivt att återvända...och lägga till bland mina favoriter. Nu kämpar vi! :) Kram!

    http://mindretjock.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Va kul att Moomi också hittat hit, det tackar jag för :-)
    Har lagt till dig i min favvolista också för där hör du hemma.

    Och vi kör som sagt!!!
    Kram

    SvaraRadera