Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

tisdag 13 juli 2010

Dag 9 J-a hunger!!!

Idag får ni stå ut med mitt gnäll om ni fortsätter att läsa. Ikväll har hungern slitit i magen och det har varit hemskt!! Några minuter höll jag t.o.m. på att ge efter och gå och bre mig några hårdmackor med ost. Men tog istället min soppa för en halvtimme sen och få se nu hur länge jag håller mig på den, brukar vara ett par tre timmar bara. Fattar inte varför jag inte som dom "andra" jag läst på bloggar tappar hungerskänslorna och blir nästan euforiska. efter ca 3 dagar. Jag har inte varit där och efter 8 dagar nu så har jag gett upp hoppet. Magen har också sagt stopp och nr 2 var det över en vecka sedan jag gjorde....skit också kan man väl säga.

Men jag ska härda ut till imorgon middag när jag bryter den rena kuren. Ska träffa min konsulent imorrn och får se vad hon säger. Börjar känna att jag kanske inte mäktar med att kombinera utan vill gå över på GI-kost. Eller ska jag kombinera ett tag??? Jag vet inte, hoppas hon kan råda mig.

Har glömt att skriva att jag var ut och promenerade både i söndags och igår kväll. Promenaderna har tagit 1.20 tim och varit sköna men idag orkade jag bara inte. Två dagar inne på jobbet i 32 gradig värme och som grädde på moset började min dag idag med en insats på ett par timmar som gjorde mig dyngsur av svett. Så nog med motion för idag.

Har också med tanke på att jag bryter kuren imorrn bestämt mig för att morgondagens vikt får bli den här veckans officiella vägning. Kommer ju att dra på mig ca 2 kilo i vätska som jag förstått när man börjar äta igen.

Håll tummarna för att jag överlever resten av kvällen och natten!! ;-)

1 kommentar:

  1. Hoppas kvällen och natten åtminstone blev ok.. Vi har så förbaskat varmt här att jag inte kunnat sova. När klockan var ett gav jag upp och gick ut och satt på terassen, det var lite svalare ute än i vårt soluppvärmda hus.
    Jag håller med om att det kan vara svårt när hungern sliter i kroppen. Få se vad din konsulent säger idag...

    SvaraRadera