Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

måndag 5 juli 2010

Dag 1 Första dagen på ren kur

Hade planerat att starta upp i helgen men det gick inte alls som tänkt. Men idag måndag så har dom bästa förutsättningarna funnits och starten har gått!! Faktum är att det dessutom har kännts helt okey, hittills, är ju några timmar kvar innan jag ska sova och sista soppan är urdrucken. Har varit hungrig ett par svängar men annars inga "känningar".

Peppat mig med att läsa lite om andra som testat Cambridgemetoden och det känns förtrönstansfullt :-) Går kanonbra för dom som håller ut så nu kommer uthålligheten att sättas på prov, men samtidigat så är motivationen där så det ska gå bra.

Faktum är att jag under 5 dagars smygstart, till imorse, har gått ner 2,2 kg. Helt fantastiskt!

Kram

1 kommentar: