Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

måndag 12 juli 2010

Dag 8 Svettigt värre!!!!

Herregud så hett det var att traska runt på jobbet idag, uniform och stålhättade dojor gjorde att det kändes som att gå i en bastu!!! Utetempen stog på makalösa 42 grader och det bara värmedallrade ute på gården. Inne på kontoret där jag skulle utföra stordåd med alla utslusser för klienterna så stog tempen BARA på 31 grader. Inte konstigt att jag kände mig lite trög idag...inge vidare när jag ska gå på semester och bara har en arbetsdag kvar på anstalten. Hur ska jag hinna!!!??

Matmässigt eller rättare sagt shakesmässigt så går det fortfarande bra att gå på ren kur, det är oerhört uppmuntrande att ställa sig på vågen, verkar som fettet formligen smälter bort....beror det på Cambridge eller hettan som lägrat Svedala? Kanske en kombination, vem vet, allra helst som svetten lackat nu i några dagar. Hungern har inte lämnat mig men inga problem att "glömma bort" den. Dricker rätt mycket vatten och det fyller ut ganska bra. Var orolig för att det skulle bli jobbigt när jag skulle sova men det funkar väldigt bra.

Börjar dock känna att jag saknar mat mer och mer och framförallt andra smaker, kryddor och texturer. Har inte direkt börjat längta efter att tugga än men ska bli grymt gott att äta middag nu på onsdag och torsdag när en av mina bästa kompisar kommer hem till Sverige. Ser fram emot grillat kött och grönsaker och en thaikväll med wokad kyckling med cashewnötter....mumsfillibabba.

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar