Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

onsdag 28 juli 2010

Nu flyter det på riktigt bra

Tur att jag har semester så att tiden finns att komma in träning och mat på rätt sätt. Det är ofta, i alla fall för min del på den punkten det brister i vardagen, att tiden inte räcker till. Nu finns tiden för planering av recept, matlista, inköp och mycket tid på träningen. Ska göra allt för att behålla det även när jag sen ska sköta ett jobb 9 timmar per dag + restid. Jag lär väl slippa alla serier på teven under hösten ;-)

Hade tänkt att åka till kompisen i Norge nu under tre dagar, hon som inte av olika orsaker inte kunde komma till Sverige för några veckor sedan. Nu har hon ställt in min resa till henne också så det är inte utan att man undrar vad som händer i Nårvej...... Men inget ont som inte har något gott med sig. Nu kan jag lugnt köra på med mitt träningsschema istället :-). Idag har jag kört styrketräning bröst + kondition. Och just nu så står en fetaostpaj på GI recept i ugnen, ska bli så mumsigt.

Träning:
2 x 40 min promenad
50 min styrketräning bröst + mage

Kram

1 kommentar:

  1. Hej, visst är det just det här med rutiner som det är kämpigt att komma igång med.
    Jag tror att det är på semestern som det är perfekt att komma igång pga. att det känns roligt med nya fräscha idéer utan att känna sig stressad.

    SvaraRadera