Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

fredag 23 juli 2010

Nä nu j-r! SKÄRPNING!!

Nä, nu får det f-n vara nog! Startade inte den här bloggen bara för att INTE skriva i den. Har varit en vecka som gått otroligt fort och utan en större tanke på någonting, dessvärre. Semester i all ära men jag blir riktigt slö....

Bloggmässigt är det skärpning!!!
Matmässigt är det skärpning!!!
Träningsmässigt är det skärpning!!!

Hoppade över min vägning igår av den anledning att jag inte hade någon lust eller ork att bli nertryckt i skorna av att vikten inte ligger kvar på den nivån som jag hade för en vecka sen. Känner att svullnaden i fötterna är tillbaka och så har jag käkat upp en hel chokladkaka som egentligen var min dotters....man är ju en idiot!! Har åtminstone frågat om jag fick ta av den men har inte sagt att jag nu ätit upp HELA.

Har helt och hållet förträngt påsarna och tänker heller inte använda dom på det tänkta sättet utan bara som kommande mellanmål. Har idag läst en blogg som är otroligt bra. En tjej som helt kör på den modellen som jag egentligen vill göra, bloggen är http://www.fetmatillfitness.wordpress.com/. Hon har precis startat med en proteinrik kost och med mycket styrketräning för att huden inte ska bli slapp och hängig. Blev otroligt peppad av henne och kommer direkt rakt av att planka hennes träningsprogram som hon fått upplagt av en f.d deltagare i VM i bodybuilding. Ja, nu kanske du anar att det är ett rätt späckat träningsprogram och det är det. Men jag ska göra mitt bästa för att börja följa det så gått det går. Har också inhandlat mat med GI-inriktning.

Har nu provat den snabba varianten med cambridgepåsarna och det gav ju en fin nedgång men också en grym hunger. Vet ju också att snabba vägar inte är hållbara i lägnden men var i ett desperat läge och var så in i nordens trött på mig själv för att jag aldrig lyckas ta tag i mig själv ordentligt. Blev en rivstart och ska nu hitta en kost och träning som kommer att hålla i längden.....det bara ska gå den här gången!!!

Nu kör vi!!! (igen.....) ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar