Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

fredag 16 juli 2010

Ajajaj....

Tackar IzaLiza för omtanken :-) Jag överlevde natten och även dagen efter faktiskt, men f-n va det är tufft att va så hungrig. Sen kom kvällen med thaibuffen. Min efterlängtade kompis från Norge kom inte hit, hon stannade hemma p.g.a. tjejen hon bor ihop mådde dåligt samt att hon tydligen blivit akut sjuk själv. Vi hade ju samlat ihop kompisgänget och efter som avbokningen kom i sista sekunden så ändrade vi inte planerna utan käkade, och jag njöt av en halv tallrik sushi, mmmm va gott, och sen slant ytterliggare drygt en tallrik med thaimat ner. Hoppade dock över allt friterat, lämnade ris och drack bara vanligt vatten. Jättetrevlig kväll med kompisarna och väldigt gott att käka mat igen.

Igår drack jag shakes frukost och lunch och sen käkade jag en köpesallad och drack en hel pava rosévin i stadsparken med en kompis lyssnandes till levande musik i parksnäckan, härlig kväll (blev lie yr i kapsylen också) Min infirning av att jag nu har semseter i 4 veckor!!!!! Underbart härligt ska det bli!! :-)

Idag drack jag och frukost och lunch och till middag blev det baguette med ost och skinka, gu vad gott det är med bröd, varför ska det va så!!? Inte mycket till GI som jag tänkt mig.

Konsulenten rådde mig till att under semestern byta ut så många mål som möjligt och om jag ska äta mat så ska jag helst bara äta proteiner. Blir nog rätt svårt men ska in på banan med GI och kommer kanske byta ut till shakes så mycket jag har lust. Sen efter semstern ska jag nog försöka satsa på en ren kur igen, men bara 7 dagar, inte 9 som nu, det blev långt eftersom hungern aldrig släppte.

Sen utfärdar jag en varning för detta textstycke.
Min mage tycker inte alls om detta konstlande med käket. Bajade till slut "lecakulor" som var en plåga att bli av med.... idag mitt på dan så började jag få ont i magen och det blev bara värre och värre. Maten jag käkat bråkade rejält och jag svullnade som en ballong i magen och det har inte släppt ännu utan det är fortfarande ömt. P.g.a. detta skitproblem så missade jag en utekväll på stan :-(((

Nu ska jag natta mig innan det säkerligen blir en dag på stranden igen.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar