Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

söndag 11 juli 2010

Dag 7 Svidande skinn

Ännu en dag har tillbringats på stranden i trevligt sällskap. Resultatet är nu att övre delen av rumpan är ilsket rosa och sviiiider i övrigt rätt brun nu, man får lida lite pin för att bli vackrare :-) Är det det jag gör med mina påsar också? Lider pin alltså... Nä, faktiskt inte. Går väldigt bra och är inte sugen på mat ännu och det är fortfarande skönt att slippa planera matinköp. Men ser nu ett slut på ren kur (men det kommer fler perioder längre fram).... Lite trist för jag hade tänkt köra två veckor. Men nu kommer en kompis som numera bor i Norge på besök och ska bo hos mig i tre dar. Ska bli skitkul att återse en god vän som det är jätte länge sedan jag träffade :-) Nackdelen är ju då att jag "måste" socialäta middagstid, vilket i och för sig kommer att bli supergott och smarrigt. Baksidan är ju att vikten inte går ner. Kommer att dricka mina shakes till frukost och lunch och sen ska det bli thai en kväll och grillning och vin en kväll. Kommer att bli både superkul och väldigt gott med all säkerhet :-)

Bara att acceptera att jag har ett liv och jag kan ju inte späka mig hur mycket som helst och min stora övervikt kommer att ta tid att skala av så det är bara tiden det handlar om.....ner ska jag!!!

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar