Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

tisdag 27 juli 2010

Träningsvärk? Jaaa.....

Jo då, den kom, träningsvärken. Men bara i baklåren och det var gårdagens benpass som spädde på stelheten jag hade sen tidigare. Men som sagt, jag är nästan en älskare av träningsvärk för då känns det som att det jag gjort ett bra träningsjobb, man känner att kroppen är med och reagerar positivt på att den får vara aktiv.

Idag skulle jag bara ha kondition och skulle ut på en promenad i backig terräng med en kompis. Efter att vi gått ett varv med rejäla backar en timme och kommer tillbaka till min cykel så säger kompisen -va fort det gått! Vi har bara gått en timme. Då säger jag lite förtvivlat att -men det kommer att bli mer, min cykelnyckel är borta! Så det var bara att vända och gå samma runda en gång till och dessutom betydligt saktare och med gamnacke för att glo i gräset. Och kompisen är guld värd, efter 45 min så hittar hon nyckeln och min lycka var total :-) Så det blev exakt en timmes "extra" promenad. Ja, så kan det gå när man inte är perfekt ;-)

Kvällen asvlutades sen väldigt mysigt i en återkommen sommarvärme med middag på uteservering med två av mina goa kompisar och god mat (grekiskt). Så dagen har varit mycket bra helt enkelt!

Träning
2 x 20 min cykel
2 timmar promenad i backig terrräng
2 x 10 min cykel

Go kvällens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar