Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

söndag 25 juli 2010

Lugn dag

Idag vaknade jag runt 8.00 och låg sen och läste, somnade tydligen om och vaknade 11.00!! Jösses, känns som nästan hela dagen har gått åt då liksom. Men sen tog jag det lugnt igen och läste lite innan jag tog en promenad på 1.15 tim, skönt och varmt ute trots att det regnat och haft sig.

Som sagt idag var det kondition på schemat och hade ett intensiv pass i huvet men så fick jag en middagsinbjudan med videokväll till en kompis och det var klart jag ville det. Måste njuta av livets goda stunder och då blev det promenad istället, så jag har gjort mitt kondispass som jag skulle.

Maten har också varit bra idag, blev bjuden på medelhavskyckling och ris, supergott och lite annorlunda då kycklingen var kall med kall sås med tomat, svarta oliver, ruccola, cremefraiche, m.m, så smarrigt.

P.S. Ingela jag hittar inte på dig här på bloggen. Om du läser det här så kan du väl kommentera någon dag med din bloggadress. Vore superkul och se hur du har det dina dina godbalanspåsar, alldeles utmärkt hoppas jag. D.S

Kram på Er

1 kommentar:

  1. Katarina du följer mig på IzaLizas "vikt"iga.
    Jag kämpar på med mina God balas påsar eller kämpar och kämpar det går bra tycker jag. Det är det där "socialätar" biten som kan ställa till det ibland.
    /Ingela

    SvaraRadera