Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

söndag 1 augusti 2010

Festhelg...eller blev det fettshelg?

Fick hem min dottra i fredags och det var mer en 1 vecka sen jag såg henne sist, så det var så mysigt att äntligen få rå om henne lite. Vi var ut på en lång shoppingrunda och sen provade jag också ut ny madrass och kollade ny säng. Min gammla börjar bli lite bananlik och ryggen börjar säga ifrån. Sen åt vi på sushirestaurang och det va ju så supergott och sen avslutade vi kvällen med kräftor och en film, så mysig dag och kväll med min lilla stumpa. Hade också avklarat min styrketräning bröst på förmiddagen.

Igår körde jag också på och då blev det styrketräning ben. Efter det käkade jag salladslunch med en kompis. Sen kom förfallet..... Skulle på krogen och förfesten skulle vara här hemma och chips och ostkrokar inhandlades (hmmm....) Under kväll och natt så rann ju både en och annan alkoholhaltig dryck nerför strupen och vi hade jätte kul. Till det roliga hörde att det blev en del dansande så jag skaka väl av en och annan kalori kanske. Idag så har jag mått bra men varit trött och slö och tur var att jag lag in min vilodag idag när jag visste att den ändå skulle bli "förlorad". Dessvärre har jag ju också käkat upp resten av snacksen, det var ju idiotiskt men så förbaskat svårt att låta handen gå i skålen...... Imorrn är det bara upp i sadeln igen, dra på sig skorna och till gymet :-)

Så himla kul när det händer lite och det är fest i livet. Mina två sista semester veckor nu kommer att bjuda på mycket fest och jag kommer att leva och njuta. Min viktminskning blir avstannande naturligtvis men då jag vill leva i nuet och inte vill bli sittande hemma och isolera mig för att undika göra "felval" så är det så det kommer att bli. Men ska göra allt för att inte gå i snacksskålarna i allafall. Kommer också att träna alla dagar som jag kan när jag inte är bortrest utan då kommer det att bli en promenader istället.

Träning fredag:
2 x 40 min promenad
50 min styrketräning bröst + mage

Träning lördag:
2 x 40 min promenad
40 min styrketräning ben + mage
2 x 15 min cykel

Söndag:
Vilodag

Fridens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar