Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

tisdag 24 augusti 2010

Det är en svår vecka nu....

Motivationen finns men jag har svårt att få det att fungera och ser bara hindren den här veckan. Det är inte för längre tid utan vet att måndag nästa vecka då j-r.....!! Jobbat sent den här veckan, gjort mitt sista pass för ett bra tag framöver på min ordinarie arb.plats idag (med hembakat fika naturligtvis), varit ut o käkat med kompis, ska på utflykt på fredag med dottra, och avslutar helgen med min f-dagsfest....ja, för mig så är det för många saker utöver vardagen som gör att jag har svårt att fokusera på rätt val.

Och jättetack för peppkramen, den värmde :-)

Tjing

2 kommentarer:

  1. Ja, det är så ibland att det är svårt att få till det där med ”rätt” val. Finns motivationen så vet vi ju att man ganska snabbt kommer in på banan igen och du är ju på rätt väg!!
    Jättebra resultat sen start.
    På måndag är det vardag igen och då funkar det bra och eftersom det är ganska många vardagar så låter resultaten inte vänta på sig :-))

    SvaraRadera
  2. Jag har kikat igenom dina senaste inlägg (mitt första besök här!) och nog känner jag igen mig i mycket av det du skriver. Detta med att "dagen är ju redan förstörd så då kan jag lika gärna köra den i botten", varför gör man så? Det är ju så dumt! Och så kortsiktigt! En dag, eller ens en vecka, stjälper knappast ens föresatser.

    Jag har på sistone (nu när jag har ett annat sätt att tänka), försökt gå undan, avvakta, vänta en liten stund innan jag börjar rota i skafferi och kylskåp och sedan väntar jag litet till och när jag övertalat mig själv tillräckligt många gånger-ja, då är det dags att gå och lägga sig och jag känner "Hurra! Jag klarade det!"

    SvaraRadera