Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

onsdag 18 augusti 2010

Hemma igen nr 2.

Så har det gått väldigt många dagar sedan jag uppdaterade här. Har varit bortrest igen och var uppe vid höga kusten utan elektricitet och grejer, helt underbart! Hade några fantastiska dagar med goda vänner, vackert väder och havsbad och mycket mer. Till saken hör också att vi en dag gick 1.5 mil upp på ett berg, stigarna bestod enbart av stenskravel och rötter, ganska jobbig promenad som i effektiv gångtid tog sex timmar. Då förstår ni att Skuleskogens nationalpark inte är någon E4 direkt :-) Dagen efter med knakande knän och sega vrister så bar det raka vägen upp för ett annat berg där Slottedalsskrevan skulle beses. Det var 28 grader varmt och solen stekte och det var inte lätt terräng här heller. Varje steg måste siktas in ordentligt bland snorhala rötter och stenar och stenblock. Men gissa om utsikten var maffig på toppen, helt fantastisk utsikt över Ulvön och resten av skärgården. Här får man verkligen det bästa av hav och berg. Slottedalsskrevan var ju också ett naturfenomen värt all kamp. Var en mycket häftig, lång och djup skreva som imponerade stort. Denna dag blev effektiv gång tid 5 timmar. Så min motion kan man inte direkt klaga på dom här dagarna. Men slank ju ner en och annan godbit ner däremellan också.

Har inte kommit iväg till gymmet ännu men ska försöka träna imorrn trots att jag imorse fick jordens nackspärr på vägen till jobbet första dagen efter semestern, kändes som att kroppen ville protestera mot att börja med vardagen igen....

Kommer inte att väga mig imorrn då jag känner att kroppen är helt svullen av vätska och inte har jag gått ner något sista veckan trots att jag gått så mycket. Men känner mig duktig ändå, kan rätt säkert säga att det inte är många i min viktklass som ens skulle komma på tanken att vandra, hoppa, och klättra dessa mil i så svår terräng som det rätt ofta var, inte bara höjdmetrar utan alla dessa stenar och rötter som skulle pareras HELA tiden. Nog om detta...

Nu är det uppryckning som gäller!!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar