Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

tisdag 3 augusti 2010

Bra dag helt enkelt

Så glad över att det är flera som tittar in och läser och faktiskt också skriver en kommentar, jättekul och tackar för det! :-))

Idag har det gått sin gilla takt och började dagen med en cambridgepåse och sedan promenad till gymet. Körde mitt bröst och armpass och sen hem och då blev det ris och kyckling. Sen var det till att vänta på transporten från Ikea. Dom körde hem min nya säng idag, så skönt. Nu ska bara plockepinnet skruvas ihop och rokaden av sängar genomföras här hemma. Ska skruva isär min dotters och sen tar hon min gamla, hon och pojkvännen tyckte dom hade lite trångt i 90cm bädden ;-) Till middag blev det kycklingfilè fylld med torkad tomat, basilika och parmesan och till detta ungsstekta grönsaker, mmm va gott det var. Nu njuter jag en islatte, jag som inte dricker kaffe!!!? Men även det är jättegott, fast det inte ens är sprit i ;-))

Träning:
2 x 40 min promenad
50 min bröst/arm styrka + mage

Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar