Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

lördag 21 augusti 2010

Hmmmm, hur svårt ska de va!!!??

Hade tänkt att jag idag skulle ta mig i kragen efter semestern och komma in i goda vanor. Var och handlade bra varor härom dagen så det finns hät hemma. Har tänkt att utesluta så mycket kolhydrater jag kan utan att på något sätt bli fanatisk. Men så hinner jag inte ens äta frukost innan mamma ringer och bjuder över mig på middag ikväll. Härligt på alla sätt naturligtvis förutom att hon är en potatisälskare, och sallad är något man bara har som ett litet tillbehör. Så vad gör jag?....jo faller i fällan igen!!!!.... -Jaha, då blir den här dagen också "förstörd" så då kan jag ju "fuska" redan tidigare under dagen.....Blir så innerligt trött och less på mig själv. Avslutade sedan kvällen med glass också för att riktigt sabba till det......

Nä, usch för denna dag.....

Nattinatt

1 kommentar:

  1. Förstår hur du känner dig. Försöker också hålla mig borta från kolhudrater, men ibland är det svårt. Men idag är det en ny dag :-) Peppkram

    SvaraRadera