Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

måndag 7 februari 2011

Yiipiieeeyey! (dansar, dansar)


Helt överlycklig, så helt otroligt nöjd helt enkelt. Vågen var mega snäll (eller rättare sagt jag har gjort rätt val den här veckan) jag har gått ner 3,4 kilo till den här veckan! ja, det är så fantastiskt att jag knappt fattar det. Nu börjar jag faktiskt känna av att jag tappat kilon men det är bara på benen och runt halsen än. Har aldrig haft dubbelhaka (naturen har varit snäll med mig på den punkten) men dom sista 10 kilona jag drog på mig satte det sig även där och jag började själv känna av den när jag skulle sova i och med snarkningar (mer än vanligt). På benen så är det främst vaderna och vristerna som har antagit en mer normal storlek, skorna passar bättre och träningsbyxorna stretar inte över vaden längre (varit mycket vätska). Idag kännde jag att även jeansen börjar kännas rymligare runt låren, så himla skönt. Så snart kanske det även börjar märkas på andra ställen, skulle ju gärna vilja ha bort jättemagen till en mer normal sådan, men dit är vägen lång. Men nu har startskottet gått och så länge har jag varit med i livet och allt runt mat och träning så jag väntar mig ett bakslag snart för så här vansinnigt bra kan det ju inte fortsätta att gå. Eller kan det kanske det?

Mat idag
Frukost: 2 kokta ägg, ölkorv
Fika: 1 kokt ägg
Lunch: lchf moussaka, 2 rutor mörk choklad
Middag: kycklingfilé, broccoli, philadelfiaost
Till kvällsfikat: dessertost och mörk choklad

Ingen träning

På återseende!

1 kommentar:

  1. Men det är ju helt otroligt!!! Vilken nedgång och klart att du känner av det!!!

    Men med lchf-mat kommer man bra långt, eller rättare sagt, man blir inte sugen på en massa annat onödigt.

    Fortsätt så här nu! :)

    Sisådärja, nu kan jag kommentera via denna blogg! :)

    SvaraRadera