Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

tisdag 8 februari 2011

2011 är mitt år!


Har på två dagar bokat två resor. Igår bokades en resa i höst till Dominikanska republiken och idag en vårresa till Irland. Vilken toppenstart på året med dessa planer, kan ju inte annat än bli ett roligt år. Viktnedgång och resor, som dessutom kommer att bli roligare och "lättare" att njuta av :) Nu har jag fina mål att hålla motivationen uppe med.

Toppen, nu kan ni äntligen kommentera så det passar er lite bättre :) Och tack för uppmuntrande sådana, det hjälper verkligen och häftigt att se att det sitter andra människor ute i landet och läser och är intresserade av vad "lilla" jag gör. Superkul, så tack till er! :) Ni kommer att få hänga med länge då jag har måååånga 10-tals kilon att gå ner.

Idag blev ett litet avsteg i den formen att jag var på restaurang och käkade en plankstek som var jättesmarrig. Inget avsteg från mina kalorier men åt upp hälften av potatismoset. Har ju ett liv och kommer ju någon gång när jag känner att jag behöver det ta tillbaka kolhydraterna fast i mindre mängd och med bättre GI. Känns skönt att klarat äta detta ikväll utan att känna större lust att äta allt, och att inte känna något sug efter mera och annat kolhydratrikt. Så jag kör på igen till nästa gång livet kommer emellan.

Dagens intag
Frukost: 1/2 pkt bacon, 2 ägg, champinjoner
Fika: 10 oliver
Lunch: 2 avokado, kräftröra
Middag: Plankstek (åt hälften av moset)
Kvällsfika: ostbit

Ingen träning

Hej så länge

2 kommentarer:

  1. Så skönt med resor. Längtar redan till sommarsemestern.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Folk frågar mig vad jag går hög på kolla in de här
    http://pevtear.com/viktminskning
    Har aldrig mått så bra, de är baserat på naturprodukter, kinesiska örter.
    De är för alla människor inte bara för dom som vill gå ner i vikt. Man håller sig friskare, har inte varit sjuk sen jag började med detta.
    Är du själv intresserad av att börja som distributör, så finns de alla möjligheter man kan köra på deltid eller heltid. De är kul och de är många som är intresserade av produkterna.

    De är en måltidsersättnig, man byter ut en eller två måltider om dan, sen äter man vanlig mat också gärna en färgrik måltid på kvällen.
    När du har nått din målvikt, så är du den bästa reklamen själv om du vill börja sälja, folk kommer och fråga vad du har gjort för och se så pigg och fräsch ut. De säljer sig själv.
    30 dagars pengar-tillbaka-garanti.
    Hör gärna av dig om de är något, lycka till
    Mvh Peter

    SvaraRadera