Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

måndag 14 februari 2011

Samlar vatten som en kamel


På kurs i riskbruk, missbruk och beroende och lysnat på några kloka professorer och det är ju ett intressant område jag jobbar inom. Och själv är jag förskonad både från röka och dricka kaffe, aldrig gjort någedera, men har ju ätit på mig en rejäl övervikt. Har också precis som med annat här i världen generna emot mig där, ni vet mamma och mormor...Ska till doktorn också i slutet av februari för det verkar vara något skumt med min sköldkörtel. Och som min kropp och inte minst mitt huvud går på lågvarv så är jag övertygad om att den är stöööörd.

Och vägningen idag var rena rama katastrofen, jag plussade 2 kilo!!! Hur i helv----et går det till när jag inte käkat mer kalorier än vad jag ska!!!?? (ingen mens på väg heller) Men vätska har jag dragit på mig igen, vristerna spänner och hakan dubblerar sig igen..... (svordomar på rad...)

Idag har det till råga på allt gått åt skogen med att utesluta kolhydrater så det har gått rakt åt....

Frukost: Kycklingsoppa (fanns inget annat utan kolhydrater)
Fika: fullkornsmacka med ost
Lunch: Västerbottenspaj
Fika: 1 hård kaka
Middag: Korv m bröd
Kvällsfika: Semla

fn....fn...fn.....typ...

Synes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar