Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

torsdag 10 februari 2011

Längtar till november


Lite sjukt kanske att jag sítter i februari och längtar till november. Men så blir det nu när biljetten till Dominikanska republiken är bokad. Kommer bli fantastiskt att få bo med havsutsikt och höra vågskvalpet på en av världens vackraste stränder, rena paradiset, även ett surfer paradis (=snygga killar) ;)
Men längtar också väldigt mycket till i vår och bilresan genom Irland. Kameran kommer att gå varm då jag tycker landskapet där är mäktigt och vackert. Bara myser av tanken på dessa resor :)

Idag kom livet emellan igen...vi gick och käkade thaimat efter att vi varit på resebyrån. Naturligtvis jättesmarrigt och jag är så glad över att jag käkade väldigt lite ris (knappt en deciliter) och jag tog inte en ända friterad bit. Duktigt va!? Istället åt jag kycklingwok, röd curry och vanlig curry och lite sushi och lite frukt. Själv tycker jag det gick väldigt bra men rätt mycket kalorier blev det och har överskridit min budget med ca 100 kallisar (ingen katastrof alltså).

Käk idag
Frukost: 1/2 pkt bacon, 1 msk smör, 2 ägg
Lunch: Kycklingfilé, bacon, broccoli
Fika: 3 ost skivor
Middag: Thaibuffé

Ingen träning

Bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar