Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

lördag 12 februari 2011

Får man svära i en rubrik!?


Antar att det inte är bra...Men jag började min lördag med en rad svordomar efter att för första gången den här veckan ställt mig på vågen. Kan säga att besvikelsen infann sig med en fet käftsmäll. F-n vad trött jag blir på min kropp mellan varven... Det handlar alltså inte gram uppåt utan kilon!!!! Har en dag legat över min kalorinivå och det var med ca 200 kalorier, inte speciellt mycket. Har tre gånger denna vecka ätit LITE kolhydrater, är det dom som gör detta!!! eller vad händer liksom?? Kommer inte ihåg nu hur många ggr jag tränat och det kunde varit bättre men det var så mycket annat efter jobbet i veckan. Men bara att jag ligger på ett kaloriintag som ska göra att jag går NER i vikt borde vara tillräckligt, men uppenbarligen inte. SATAN helt enkelt.

Tog mig i alla fall ner på träningen och har sedan varit ute och kollat isskulpturerna som växt fram i stan idag, mycket läckra och vackra.

Käk
Frukost: 1/2 pkt bacon, 2 ägg
Lunch: 1 kycklingfilé, 1/2 pkt bacon, broccoli
Middag: 1 fläskkotlett. 3 inlagda strömmingsflundror, grönsaker
Kvällsmys: 10 skivor ost, mörk choklad

Träning: 1 tim jympa medelpass, 1 tim flanerande

Kvällens

1 kommentar:

  1. Visst får du svära, jag svär som en borstbindare till vardags.

    Tråkigt när det blir plus som man inte kan identifiera. Om det inte är så att du har mens på gång så är väl portionsstorleken det enda man har att fundera över. Att få grepp om det är inte helt lätt, även om man äter enligt LCHF så är det väl inom vissa gränser ändå, eler hur?

    Men strunt i veckans resultat! Försök att finna en anledning men om du inte gör det, så kom igen bara!!!!!

    SvaraRadera