Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

fredag 4 februari 2011


Äntligen fredag!!

Har idag haft planeringsdag med jobbet här hemma så inte har det blivit många steg idag. För att råda bot på detta så var det på med träningskläderna och fara till F&S för att köra ett medelpass. Går fortfarande lite trögare än när när jag brukat käka kolhydrater *pust och stön*. Men att ta bort dom ger mig så mycket positivt i uppstarten att minska min stora övervikt. Hoppade på vågen imorse och kan bara säga att jag blev glaaaaad :) bådar gott inför vägningsdagen på måndag. Nu står ju helgen för dörren och det kan bli så att det blir middag och fest imorrn. Skulle i normalfallet vara jättekul men känner att jag blir lite eremit av den här kost omläggningen. Vill inte riskera att "trilla dit" på kolhydrater i varken fast eller flytande form och vill bara smita ifrån inbjudan imorrn. Visst är det lite illa att man ska känna så?

Frukost: 2 kokta ägg
Fika: 1 skinkskiva, 2 skivor ost
Lunch: Gryta på bacon, champinjoner, tomater och cremé fraiche, sallad
Fika: 3 bitar mörk choklad
Middag: Pepparbiff, stekta champinjoner och sallad
Kvällsmys: mörk choklad, ost

Träning: 1 tim jympa medelpass

Trevlig helg! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar