Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

fredag 11 februari 2011

Viljan övervann lättjan


Känner mig väldigt nöjd med att jag tog mig i kragen och åkte till träningen. Kändes som allt var emot mig då jag var totalt dyngtrött, sen hade nattens snöoväder grejat till värsta plogvallarna vilket gör att det inte finns parkeringar där jag brukar parkera. Det lättaste valet hade varit att åkt hem men då hade jag garanterat somnat i soffan och sedan kännt mig seg o tröttmössig. Kämpade på med mitt huvud och till slut hade jag övertalat mig själv att jag i slutändan skulle må bättre om jag gick iväg som jag planerat från början. Och nu när det är gjort så känner jag mig så supernöjd med mig själv.
Imorse for jag iväg utan att få med mig matlådan vilket gjorde att jag var hänvisad till luncrestaurangen och väl där så tog jag en vanlig rätt utan att krångla med att få den GI.... Japp så gick det med det.

Maten idag blev
Frukost: 1/2 pkt bacon, 2 ägg
Fika: 5 ostskivor
Lunch: Panerad tork, potatis och majonnässås
Middag: Grekisk sallad
Fredagsmys: Ost och mörk choklad

Träning: 1 tim jympa medelpass

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar