Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

torsdag 3 februari 2011


Funkar riktigt bra

Trodde när jag började att jag skulle bli galen av saknad efter kolhydrater men hittills har det gått otroligt bra. Jag tycker ju väldigt mycker om hårtbröd, potatis och pasta egentligen. Bara att glida på och vara glad så länge suget efter dom godsakerna inte infinner sig.

Idag har jag tränat igen, crosstraining, och det var jobbigt och denna gång så var det vaderna som stummnade först. Men kul träning och så himla skönt efteråt, då känner man sig nöjd.

Idag har jag ätit
frukost: 1/2 paket bacon, 2 ägg, småtomater
fika: 5 ost skivor
lunch: 1/2 grillad kyckling (inte så mycket skinn), småtomater
fika: 1 1/2 avokado, 3 ostskivor
middag: Pepparbiff, stekta champinjoner, vitlökssmör
till kvällsfikat: 2 bitar mörk choklad

Tjingtjing

1 kommentar:

  1. Mmmm...Perfekt matdag! Inte saknar man kolhydrater om man äter så där (även om jag nu inte utesluter kolhydrater helt och hållet).

    Jag kan inte kommentera med min andra blogg-identitet (kanske kan du lägga till namn/url som kommentatorsalternativ?), men vill du får du gärna kika in där:

    http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se

    SvaraRadera