Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

måndag 20 september 2010

Starten för 6-veckors utmaningen gick idag!

Gjorde ikväll ett maxtestet för att se vart jag ligger idag för att sedan efter 6 veckor göra om samma test och se hur mycket jag förbättrat mig. Och nog var det väldigt tydligt att jag inte tränat något jympapass på hela sommaren. Har ju inte heller direkt suttit still men blir inte samma sak som när man är igång med konditionsträning. Så här kommer resultaten för dagens test.

30 min promenad (så snabbt som möjligt): 2.33 km
Plankan: 53 sek
Armhävningar: 22 st
Upphopp, händer golv till tak(så många som möjligt på 1 min): 33 st
Jägarvila: 25 sek

Så nu har startskottet gått för att komma igång igen :-)

Kram

1 kommentar:

  1. Vad är jägarvila? Jag såg det nämnas någon annanstans också.

    SvaraRadera