Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

onsdag 1 september 2010

Besvikelsen är STOR....

Är så j-a trött på mig själv, vet inte varför jag har så sjukt svårt att komma igång med bra mat och helst motion också. Vad har jag för fel som gör det så in i h-e svårt just nu att starta upp? Har gjort det förr och så här "lättlurad" har jag aldrig varit. Är ovöerstigligt svårt verkar det som att göra bra val. Denna vecka som skulle bli uppstarten har istället blivit frukostmackor, fisk med gräddsås hos mamma, mackor och bakat hemma här för mina kompisar som vi av gammal vana brukar äta (varför kunde jag bara inte köpa och bjuda på nåt annat), "dagens" på byggarresturangen för att jag inte lagar middag och därmed inte heller får med mig egen lunch......usch och fy attan va less jag är just nu.....

Och så är jag med i en stegräkning på jobbet som startade i måndags....men vem tror ni har döda batterier!!!??

1 kommentar:

  1. Det är lurigt det där med "varför kan jag inte låta bli?". Men, hjärnan tar väl över kommandot när den får ett överskott på kolhydrater, blodsockret skjuter i höjden och så fort blodsockernivån börjar sjunka (INTE är låg) då flaggar den finurliga körteln i våra huvuden "mera socker, mera bullar, mera godsaker!", det blir en ond cirkel.

    Jag kan rekommendera boken "Hjärnkoll på vikten" av Martin Ingvar- ett antal poletter trillade ner när jag läste den! :)

    SvaraRadera