Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

lördag 4 september 2010

IDAG!!! Är dagen som det ska ske!!

Jag orkar nästan inte tänka på ordet omstart för hur många gånger i livet har jag inte gjort det!!??? Allt för många kan jag konstatera.... Men någongång måste väl bli den som blir hållbar i längden? vill tro på det! Finns ju så många andra som lyckas med det så varför ska inte jag? egentligen... Ska försöka att ta det lugnt nu tankemässigt och inte ha så bråttom, vill gärna ha snabba och stora resultat då jag har så mycket övervikt att skala av. Behöver hitta ett lugn i att det inte behöver gå varken fort eller mycket hela tiden. Fick ett boktips av bloggaren Anne som jag ska ta tillvara på. Ska köpa boken och förhoppningsvis så kanske även jag kan få en och annan ahaupplevelse att ta vara på.

Var igår till Stockholm genom jobbet och passade sedan på att ta en tur på stan innan jag åkte hem. Behöver helt enkelt ett par byxor, MEN det visade sig inte alls var enkelt. Jag får inte ens dom största storlekarna att ens vara i närheten av att gå och stänga...... Har också rätt många brallor ligger hemma som är nya och fina men som krympit i byrålådan!! ;-)) Måste göra något åt saken. Vill kunna kliva in i ALLA butiker på stan för handla kläder, och nu håller jag på att växa ur tjockisavdelningen, i alla fall på nederdelen av den kära "lilla" kroppen.

Bara att titta på min lista över vägningarna så förstår ni att det brakat utför i raketfart..... Men från torsdag kommande vecka så är det upp på vågskrället och fronta läget.

Så för att vara lite tjatig i mitt eget huvud i alla fall, så är det idag första dagen på min lugna och fina livsstilsförändring!! :-) Herregud, låter så högtidligt att jag nästan blir rädd...:-))

Tjingeling

2 kommentarer:

  1. Du kan och det vet du. Det gäller att hitta formen som fungerar för dig, resten av ditt liv. Det funkar INTE med ett krångligt system där allt fokus ligger på mat och framför allt mat som man då inte skulle "få" äta.

    Helt rätt i att du tänker långsamt. Jag skulle föreslå: en dag i taget. Och varje ny dag är just en ny dag.

    Tro på dig själv, det kommer att gå!

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte bara säga att jag har en till blogg, en viktblogg (http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se) och vill du får gärna titta in där och se hur jag kajkar fram med motion, mat, sömn, antistress. Jag har kommit en bit på väg men mina anträngningar är inte det minsta givna ändå.

    SvaraRadera