Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

måndag 31 januari 2011


Fryyyyser!! bbrrrr...

Undrar om det ingår att man fryser som en blöt kattstackare när man inte äter kolhydrater? Har frysit varje kväll nämligen. Dagarna går bra för då rör man sig men så fort jag sjunker ner i soffhörnan så kallnar jag. Men ska kanske vara glad för det, kan ju tänka sig att kroppen får jobba hårdare för att få upp värmen. Eller det kanske inte alls är bra om allt i kroppen går ner på sparlåga. Ja, inte vet jag, vet du?

Så var det ju vågen imorse och jag säger bara yipppeijej, det blev -3.3 kilo!! Super duper nöjd naturligtvis. Men så mycket vätska som jag hade/har i kroppen så var det kanske inte så konstigt. Ser fram emot att köra en vecka till :) Idag har jag käkat detta.

Frukost:1/2 paket bacon, 2 ägg, grönsallad
Lunch: Fläskfilé, stekta champinjoner, coleslaw
Middag: Köttbullar, coleslaw, grönsallad
Till kvällsfika: Grönmögelost

Byebye

2 kommentarer:

  1. Inte för att jag märkt av det nu, men för hundra år sedan då jag körde en nollkolhydratdiet (flygvärdinnedieten) då frös jag så jag skakade hela veckan lång...

    Jag skulle helst vilja kommentera genom min "hälsoblogg", du kan inte lägga upp namn/url-adress under kommentatorsvarianterna? :)

    SvaraRadera
  2. Jahapp...och då blev det ännu en av mina underidentiteter... :o

    SvaraRadera