Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

fredag 28 januari 2011


Så glad!! :))

Jisses, vad glad jag blev när jag såg att jag fått två kommentarer på mitt första inlägg efter så långt uppehåll, tack Anne och Christer! :) Och tack för peppningen och bekräftelse på att metoden att förändra/ta bort kolhydraterna funkar....kanske även på mig :)

Idag har jag hållit mig inom min kalorigräns men "lunchen" blev smörgåstårta och en mazarin. Kunde inte välja annat då anledningen till denna "lunch" var en begravning och detta var det som bjöds till begravningskaffet. Mycket gott var det och jag föll för grupptrycket när det gällde mazarinen, men kan säga att när jag registrerade maten så är en portion smörgåstårta typ trippel mycket fler kallisar än en mazarin.... Så var det med det. Räkorna som jag ska ha som fredagsmys snart är ju i stort sätt nästan gratis istället.

Fredagskram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar