Om mig

Mitt foto
Är tänkt att denna blogg ska vara min dagbok över min viktminskning som grundar sig i bättre kost och mer styrketräning. Är annars en rätt vanlig tjej med vanliga (eller dom kanske är rätt ovanliga?...)vanor, i den härliga medelåldern, har en toppenfin dotter som precis tagit studenten, jobbar och umgås med vänner och familj. Vill börja leva mera, vilket innebär att göra mera saker och inte tillbringa så mycket tid i soffan med dator och teve. Det finns väl annat att göra!? Eller hur?

onsdag 2 mars 2011

Det här med bloggande och livsstilsförändring....


...ja det är ju inte lätt någotdera har jag förstått (gällande viktminskning är det ju ingen nyhet direkt)..... Väldigt lätt för att tappa bort mig då tiden inte riktigt räcker till. Får inte tiden att räcka till för att planera, handla, laga mat men att äta har jag alltid tid med! Får inte tiden att räcka till för att blogga heller. Allt är ju en fråga om prioritering också naturligtvis men det har varit många saker som konkurerat om den lilla stund jag har kvar efter att slutat jobbat. Även helgerna har varit rätt fulla med åtaganden plus att jag legat sjuk.

Usch vilken massa (bort)förklaringar jag har!!!! Varför får jag inte till detta? Nu ska jag ändå säga till mitt försvar att matmässigt så har jag hämtat tillbaka rätt mycket så det är ingen jätte katastrof längre men det kan hela tiden bara bli bättre. Känns som att livet bara är ett ständigt ekorrhjul som bara snurrar...just nu onödigt fort bara. Känner också av att jag avstressar mig lite, vill trösta mig lite, och detta genom maten. Är just nu väldigt rörigt på ett av mina jobb och det känner jag av på det sättet att jag vill "unna, stressa av" genom något gott och lätt vindligt att äta. Som tur är så har det just nu inte dragit iväg för långt utan jag försöker vara uppmärksam på det och försöker hålla tillbaka.

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar